top of page
  • שבית ליפשיץ

זה מה שאני עשיתי ביום ההולדת ה-6 של הבת שלי


בת הזקונים שלי ביקשה שאארגן לה 'חפש את המטמון' לכבוד יום ההולדת שלה. האתגר היה לעשות כתבי חידה שיתאימו לגיל 5-6. בגיל 5 ארגנתי לה פעילות חפש את המטמון בלי כתבי חידה, רק עם משימות ובסוף כל משימה הילדים חיפשו חלק של מפת אוצר. השנה, כדי לא לחזור על עצמי, החלטתי לוותר על מפת האוצר, את האוצר הם מצאו בתחנה האחרונה.

דבר נוסף שוויתרתי עליו היה החלוקה לקבוצות. מכל מיני סיבות החלטתי לעשות את הפעילות בקבוצה אחת. אבל כדי לתת לכולם את ההזדמנות להשתתף השתמשתי בכל מיני טכניקות.

דבר חשוב – בהסבר בתחילת הפעילות התעכבנו על תאריך הלידה של כלת השמחה.

  1. קודים בבלונים כתב החידה הראשון דרש מהילדים להתפצל ל-3 חוליות. כל חוליה קיבלה דף עליו מצויירים 4 בלונים. לכל קבוצה צבע בלונים שונה. המטרה – להגיע לבלונים שהיו תלויים מעל ראשיהם ולפוצץ את ארבעת הבלונים בצבע שלהם. בתוך 3 מהבלונים היו 3 ספרות ובבלון הרביעי היה מפתח. מהר מאוד הם הבינו שזה מפתח לתיבת דואר ואם כך, הספרות מתחברות למספר התיבה. כאמור – לכל חוליה היה את המפתח שלה שהוביל לתיבה שונה (בשביל זה יש משפחה וחברים :-))

  2. פאזל בדואר אחרי כמה ניסיונות לפתוח כמה תיבות, כל החוליות הצליחו לפתוח את התיבות שלהן. בפנים הם מצאו פאזל של מגדל אייפל. שמחתי לראות שהרבה מהילדים זיהו את המגדל וידעו להגיד שהוא נמצא בצרפת/פאריז. כמובן שלא נטוס לצרפת... שאלנו את הילדים – אז מה זה מזכיר לכם? מיד הם הבינו – פירמידת החבלים בגן השעשועים. בריצה נלהבת הם שעטו לעבר הפירמידה.

  3. שבעה מינים מגולגלים כל הילדים החלו לטפס על הפירמידה ולחפש עליה. אמרנו להם שהם צריכים למצוא 7 רמזים. הרמזים גולגלו והודבקו על החבלים בגבהים שונים. ברמזים היו ציורים של שבעת המינים. הם כמובן זיהו את כל המינים וברגע שהם זיהו אותם, הבינו שכתב החידה הבא נמצא בגן שבעת המינים – ממש ליד גן השעשועים.

  4. מה זה? ענן? בגן שבעת המינים היה רק רמז אחד. הרמתי אותו כך שכולם יראו. זה היה כתם אמורפי. הילדים התחילו לנחש מה זה. הצעתי שיריחו... אחד הילדים זיהה שזה ריח של תות עץ. (את הציור ציירתי עם תות עץ אמיתי) הם רצו לעץ התות הקרוב והתחילו לחפש עליו. שאלתי באיזה צבע התותים על העץ (לבן) ובאיזה צבע התות על הדף (סגול). זה כבר כיוון אותם חזרה לחצר שלנו לעץ התות הענק.

  5. מיניונים על עץ התות, חוץ מהמוני תותים מדהימים, חיכו גם 4 רמזים. 4 הרמזים הרכיבו תמונה של המיניונים שרים. שאלנו מה הם שרים? רוב הילדים ידעו להגיד 'בננה'. הם שאלו את הבת שלי אם יש לנו עץ בננות בחצר (כן, כן, אני יודעת שבננה זה לא עץ, אבל זה מה שהילדים שאלו...) וכלת יום ההולדת הובילה אותם בשמחה לעבר היעד.

  6. תיבת האוצר ליד הבננות הוחבאה היטב תיבת האוצר. הילדים דרכו עליה ולא ראו אותה... לבסוף, אחרי חיפוש אינטנסיבי התיבה נמצאה והובלה אחר כבוד חזרה לסלון.

מנעול מספרים תיבת האוצר הייתה נעולה במנעול של 4 ספרות. לא הספקתי לשאול אותם מה לדעתם הקוד הפותח והם כבר ידעו שזה תאריך יום ההולדת של כלת השמחה. כלת השמחה סובבה את המספרים לפי ההנחיות של המשתתפים והולה... המנעול נפתח ומיד אחריו גם התיבה...

לארגן פעילות "חפש את המטמון" זה לא מסובך.

היתרון הגדול בארגון חפש את המטמון,

הוא שרוב העבודה מבוצעת לפני שהמשתתפים מגיעים.

אתם כותבים את כתבי החידה,

מחביאים אותם בשטח,

מחביאים אוצר וזהו!

הפעילות מוכנה והמשחק כבר מתנהל מעצמו.

כמובן שכדאי ללוות את המשתתפים כדי לראות שאין תקלות.

אפשר לתת רמזים שיעזרו למצוא ולפתור את כתבי החידה.

אם בכל זאת אתם לא יודעים מה לעשות ואיך להתחיל

במיוחד עבורכם כתבתי את המדריך הפשוט ל'חפש את המטמון'

במדריך הזה תקבלו כמה הצפנות שאפשר להתאים לרמות קושי שונות,

טיפים לקביעת נקודות הציון להחבאה,

וגם כמה טיפים לתפעול והנחיה.

המדריך הזה חדש חדש -הוא עדיין בתקופת הרצה

לכן אתם מקבלים אותו במחיר מגוחך של 27 ש"ח בלבד.

אם חושבים על מאות ואולי אפילו אלפי השקלים שתחסכו בעזרתו,

בכך שתפעילו לבד את הפעילות,

במקום לשלם למישהו אחר שיעשה את זה במקומכם,

אז בכלל אין כאן מקום להיסוס.

המדריך הזה הוא שלכם לתמיד!

תוכלו להוריד אותו למחשב שלכם,

ותוכלו לעיין בו באתר גם אחרי שתקופת ההרצה תסתיים, המדריך יתעדכן והמחיר יעלה.

בעזרת המדריך תוכלו להכין 'חפש את המטמון' שיתאים לילדים בגיל 8 ומעלה

במדריך אני מלמדת איך להתאים את הרמה לכל קבוצת גיל.

אז יאללה, למה אתם מחכים?

776 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page