top of page
  • שבית ליפשיץ

סווט לודג' - טקס ריפוי אינדיאני


.

- הוא טקס הזעה שמתקיים בחיק הטבע

אוהל ההזעה, המכונה איניפי, הוא מבנה עגול ונמוך שעשוי מענפים הנקשרים במבנה של כיפה ומשמיכות ויריעות בד עבות המונחות על גבי הכיפה, ומחשיכות לגמרי את פנים המבנה.

בסמוך למבנה ישנה מדורה ובה אבני בזלת המוכנסות אל האש הבוערת באוויר הפתוח מחוץ למבנה, שעות רבות, ובמהלך הטקס הן מועברות לוהטות לתוך האיניפי.

המשתתפים נכנסים אחרי מוביל התהליך אל האיניפי ומתיישבים במעגל על האדמה. הדלת העשויה יריעה מורדת, המנחה שופך מים על האבנים וכך נוצר אפקט הסאונה.

במהלך הטקס ישנן ארבע פתיחות של דלתות שכול דלת מסמלת אחד מיסודות הטבע (אש, אויר, מים, אדמה), שלכל אחד מהם מותאמות משמעות והתכוונות ספציפיות בהתאם לצרכים הפיזיים, מנטליים, רגשיים ורוחניים של הקבוצה.

תהליך ההזעה מאפשר לנו להתנקות פיזית ומנטאלית, שחרור הרעלים דרך הזיעה עוזר לגוף לחדש את עצמו, משפר את זרימת הדם בגוף, מחזק את תפקוד איברי הניקיון בגוף כגון הכבד והכליות, משפר את הבריאות ומחזק את המערכת החיסונית.

הטקס מלווה בשירה תיפוף ותפילה.

ככול שהטקס נמשך אנו מעמיקים אל תוך התהליך אותו אנו מבקשים לעצמינו, משילים מעצמינו קליפות מיותרות ונותנים לאני האמיתי שאנחנו לבקוע ולהיות נוכח, ללא סיפורים וללא מגננות רק אנחנו בפשטות כאן ועכשיו. התהליך כולו הוא מעין לידה מחדש, חיבור לעצמנו, לסביבתנו ולכוחות הטבע. אנו יוצאים נקיים וטהורים כביום היוולדנו, לומדים להעריך מחדש את שהותנו על פני הכדור הזה לגלות את העוצמה שבתוכנו.

מנחה הטקס הוא סימון ספטה יליד קולומביה שם נחנך בדרך האדומה (דרך החיים האינדיאנית) של שבט הלאקוטה.

משך הטקס כשעתיים עד שלוש.

כיצד מומלץ להתכונן לסווט לודג'?

ביום הסווט מומלץ לאכול אוכל קליל ובריא, לא לשתות אלכוהול או ליטול דברים משכרים כאלו ואחרים. מומלץ לא לאכול כשעתיים לפני הסווט, בכדי לא להגיע כבדים מאוכל. עדשות מגע, משקפיים, צמידים, תכשיטים, ואביזרים מורידים לפני הכניסה לסווט.

מה להביא?

  • בגדים מינימליים, כגון גופייה ותחתונים או מכנס קצר חזיית בד (עדיף לא בגד ים). בגדים מינימליי

  • לונגי או בד כלשהוא בכדי לשבת עליו.

  • מגבת להישטף לאחר מכן.

  • משהו חם.

  • נשים בהריון או בעת המחזור החודשי שלהן אינן מורשות להיכנס לסווט.

מתאים לימי כיף וגיבוש

183 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page