top of page
  • שבית ליפשיץ

טיול שכונתי בגשם


כל הזמן אנחנו מחכים לגשם, אבל כשהוא כבר סוף סוף מגיע אנחנו מתבאסים על כל הדברים שהוא מפריע לנו לעשות, ונשארים ספונים בבית.

זה הגיוני: כשרטוב וקר, הנטיה של כולנו היא להתכרבל מתחת לפוך עם שוקו חם ולשמוע את הגשם מבחוץ.

אני רוצה להציע זוית הסתכלות חדשה:

להעז לצאת מאזור הנוחות החמים ולגלות שהקור לא רק מציק בעצמות אלא גם מביא משב רוח רענן ואפשרות לגלות דברים חדשים שלא הייתם מגלים בישיבה בבית.

אז במקום להתאכזב מכל הדברים שאי אפשר לעשות, נסתכל על הדברים שכן אפשר לעשות דוקא בגשם ואי אפשר לעשות כשיבש. כי שם בחוץ, מתחוללים קסמים המתרחשים רק בנקודת זמן ייחודית כזו!

האויר נקי, הראות מדהימה, מומלץ פשוט להסתכל מסביב ולגלות את הנוף הרחוק שמתחבא בימים רגילים, לפעמים מבליחה השמש ומייצרת קשתות מרהיבות ומרחיבות לב,

נגד הקור אפשר להתגונן בעזרת בגדים מתאימים, ולתגבר ע"י חימום בגדים (גרביים, כפפות) במייבש לפני שלובשים אותם.

אפשר להצטייד בתרמוס עם תה חם, ולצאת לטיול מסביב לבית, לגילוי הפתעות מרעישות במרחב המוכר ולבילוי חורפי, כמו: ♥ לקפוץ בשלוליות ♥ להשיט סירות שנכין ביחד מנייר, פקקי שעם, עלים ומקלות (זה המקום להשתולל עם היצירתיות). ♥ לחקור את החי: ברל'ה סוף סוף יוצא החוצה, ותתפלאו כמה יצורים שונים חיים בשלולית החורף (בעזרת צנצנת לוקחים מים מהשלולית ומגדירים את היצורים שבצנצנת) ♥ לפסל בבוץ - תענוג אמיתי! אל תתנו לפחד מהלכלוך לעצור בעדכם. ♥ סתם לטייל עם מטריות ובגדים חמים וליהנות מחווית הגשם ומזמן איכות ביחד, ללא הפרעות.

ולקינוח, מומלץ בחזרה הביתה לחמם מרק שיחכה למטיילים האמיצים, או להכין עוגת תפוחים שתמלא את הבית בריח קינמון מנחם.

כך שבמקום להיות סגורים בבית כמו בסיר לחץ מול המסכים, נניע את הגוף, נשמח את הנפש, וניצור לנו ולילדינו רגעים קסומים שיהפכו בעתיד לזכרונות ילדות מתוקים.

ומה עם שמיכת הפוך? תחכה בדיוק איפה שהשארנו אותה, ותחמם אותנו בלילה.


14 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page