top of page
  • שבית ליפשיץ

איך מתכוננים ליום טיול גשום?


במהלך כל השנה אנחנו חיים תחת חשש כלשהו ממזג האויר: מאוקטובר עד אפריל קיים החשש מהגשם, באפריל -החמסינים של עונת המעבר, ממאי מתחיל החשש משרב שמלווה עד ספטמבר, וחוזר חלילה. ולמרות זאת, אנשים חוגגים ומטיילים כל השנה.

אין סיבה אמיתית לותר על החגיגה עקב מזג האויר, ואפשר להפיג את החששות אם נערכים בהתאם.

האם ההמלצה תקפה גם אם מדובר על טיול המתוכנן בעונה שבה עלול לרדת גשם משמעותי (נובמבר-מרץ)? שהרי תכנון טיול, תיאום ומציאת זמן מתאים לכל המשתתפים, דורשים השקעה רבה.

ארצנו אינה משופעת בימי גשם, וגם כשכבר יש כאלו, הם בדרך כלל לא סוערים.

אך מה קורה אם במפתיע המועד המתוכנן נופל דוקא על יום כזה?

האם הברירה היחידה היא לבטל את כל התוכניות?

אם התחזית מדברת על מזג אויר סוער במיוחד, ומתאפשר לדחות- כדאי לעשות זאת.

אבל אם מדובר על יום חורף ישראלי טיפוסי, בו הגשמים פוסקים מדי פעם, הנה כמה התאמות שתוכלו לעשות בתכנון כדי לקיים את הטיול בכל זאת, ובמקסימום הנאה:

  1. תכננו מסלול רכוב: הכוונה היא למסלול שמאפשר נסיעה מאתר לאתר. חשוב להשאיר זמן ספייר כדי שאם ירד גשם, תוכלו לחכות באוטובוס עד שייגמר. הכנת פעילויות לזמני ההמתנה תהפוך אותם מאילוץ לחלק המיוחד של היום, וזאת על ידי הכנה מראש של חידונים, שירים, ברכות והתייחסות לבעל השמחה. תוספת של מרק חם, תה צמחים, שוקו ולמבוגרים אפילו סיידר או פונץ' יהוו ליווי הולם לפסקול המיוחד שהטבע מארגן ביום כזה.

  2. בהתאם לתחזית אפשר לבחור מיקום בו לא צפוי לרדת גשם (או גשם מועט) ולתכנן בו את המסלול. ארצנו קטנה ומגוונת, כך שאפשר בזמני נסיעה לא ארוכים במיוחד להגיע לנופים אחרים, לברוח מהגשמים ולקיים טיול רגלי בטבע.

  3. בחירת מקום בו הגשם לא יפריע, או אפילו יוסיף, למשל:

  • מקומות סגורים: מוזיאונים (יש כאלו שאפשר לעשות בהן פעילויות), מרכזי מבקרים דוגמת יקבים, יצרנים ביתיים אחרים, אתרי מורשת או אתרים היסטוריים

  • אזורי תיירות מקורים: עכו, מבצר יחיעם

  • תצפיות על תופעות חורפיות כמו שלג או שטפונות

  • נחלים ומפלים: הבניאס, נחל סער, נחל עיון ומפל התנור, נחל עיט

מקוה שהצלחתי לשכנע אתכם שאפילו תחזית סוערת אינה סיבה לבטל טיול לציון אירוע, ואם תיישמו את ההמלצות יש סיכוי טוב שהתוצאה תהיה אפילו מוצלחת יותר בזכות מזג האויר.


12 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page