top of page
  • שבית ליפשיץ

חשיבות ההרפתקנות


החיים, בודאי במדינה סוערת כשלנו, הם הרפתקאה אחת גדולה, צופנים הפתעות מכל עבר.

שגרה שלווה, שלא לומר - מנומנמת, היא חלום רחוק ובד"כ בלתי מושג:

התמרונים בין הבית לעבודה, בין הילדים והזוגיות, המשפחה והמטלות הם מסע תובעני ובלתי נגמר.

ויחד עם זאת, גם סביבה דינאמית כזו, היות ומדובר על מצב קבוע, הופכת להרגל. נהיית אזור הנוחות שלנו. מקום, הנראה בתחילה טוב ומוגן, אך עלול להיהפך ל"טבעת חנק".

מה הכוונה?

כאשר אנחנו נמצאים זמן רב מדי באזור הנוחות שלנו, ומתרכזים בשימור הקיים, עלולה להיווצר תקיעות: הגבלה שלנו ושל ההתפתחות שלנו. וזה לא מומלץ.

יציאה יצירתית מאזור זה עשויה לפתוח בפנינו דרכים חדשות בשלל תחומים שכלל לא העלינו על דעתנו. יציאה כזו היא, למשל, באמצעות התמודדות עם אתגרים, המהווים מקור לבניה אישית.

אתגר כזה אינו בהכרח אירוע דרמטי כמו החלפת עבודה או בן זוג: אפשר להגיע לצמיחה גם על ידי הרגלת המוח לפעולות חדשות, עשיית דברים שאנחנו לא מכירים. התמודדות עם הלא נודע.

מהלך קטן שיכול

לחולל שינוי גדול.

המקום בו נצא מהמוכר והידוע הוא המקום בו נגלה את עצמנו מחדש.

אז איך משלבים כאלו אתגרים בחיי היום יום כדי להשיג את יתרונות היציאה מאזור הנוחות?

המפתח הוא אימוץ גישה הרפתקנית: כזו הששה לריגושים, מהסוג שגורם לדפיקות לב מהסיבות הנכונות, כאלו שמזרימים אדרנלין ומחדדים את כל החושים.

חפשו כיצד לשלב באופן יזום חוויות מרגשות או יוצאות דופן. העזו לעשות משהו שעבורכם נתפס כנועז. פעולה הגורמת לכם התרגשות מניעה ולא משתקת, בין אם מדובר בהופעה מול קהל, פעילות פיזית, טיול למקום חדש (גם אם הוא מתקיים בסביבה בטוחה בלי לקיחת סיכון אמיתי). העיקר – לשבור את השגרה ולאתגר את עצמכם.

שילוב הרפתקאות כאלו בחיינו מייצר בקרבנו אופטימיות, תעוזה ואחריות אישית.

אלו הם שלושה מרכיבים החיוניים להצלחה ולהרגשה טובה. ואלו הם מצרכים חיוניים בתפקוד בשגרה הסוערת במדינה ובעידן התובעני שלנו.


8 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page