top of page
  • שבית ליפשיץ

הערך המוסף של כתבי החידה


כתבי חידה הם רק חלק מהפעילויות שאנו מציעות באירועים שאנחנו מפיקות.

מדוע אנחנו כה ממליצות עליהם?

אמא ובת פותרות כתב חידה בטבע

מדובר על חוויה שכולה תשומת לב לחוגג האירוע, בלי לוותר על התייחסות ועניין לשאר המשתתפים. מעבר להנאה במהלך האירוע עצמו, לכתבי החידה ולתהליך פתרונם יש תרומה גדולה בפיתוח מסוגלות עצמית אצל המשתתפים. במאמר הזה מוסבר מהי מסוגלות עצמית ומדוע היא חשובה.

כיצד אנחנו משיגים אותה באמצעות כתבי החידה?

  • כתבי החידה מורכבים ממספר שלבים, שהמעבר ביניהם ברור ומוגדר. זאת כדי לאפשר לפותרים לחוות כמה שיותר הצלחות ולהבין מתי הסתיים כל שלב ואפשר לחגוג את ההצלחה.

  • כתבי החידה הם ברמת קושי המתאימה בדיוק למשתתפים – לא קשה מדי, כדי שיוכלו לפתור אותם, אך לא קלה על מנת שהפתרון לא יבוא ללא מאמץ.

  • אנו נמנעות מהצבת יעדים לא ריאליים או התחייבות למשימות מורכבות מידי, וזאת כדי לא ליצור אצל המשתתפים תחושה של כשלון.

  • ידוע כי תחושת המסוגלות תתחזק רק אם היחיד ייחס את ההצלחה לעצמו ולמאמציו ולא לגורם חיצוני ("הצלחתי לפתור כי אני מוכשר" ולא "כי החידה היתה קלה"). כיון שכתבי החידה נכתבים במיוחד על בעל השמחה או על המשתתפים, כולם שותפים בפתרון שלהם ובכך מרגישים שייכים לפעילות ולאירוע, ואחראים על הצלחת הפתרון.

  • כשאנחנו עדים לאנשים אחרים שמצליחים במשימות שלהם ומשיגים יעדים, זה מחזק את אמונתנו ביכולות שלנו להצליח בפעילות דומה. כתבי החידה מיועדים לפתרון קבוצתי וזו אחת הסיבות לכך.

  • חידות יכולות להיראות לכותביהן מוצלחות וברורות, אך כאשר יגיעו ל"שטח" ויוצגו לאנשים אחרים, עלולות להתברר כלא מובנות או לא מתאימות. בזכות ניסיוננו העשיר והמגוון באירועים בהם יצא לנו לנסות את כתבי החידה שלנו "על אמת" אנחנו סמוכות ובטוחות שהם יתאימו ויקלעו גם לאורחים באירוע שלך.

"בשביל החוויה" מתמחה באירועים עם ערך, וזו דוגמא מצוינת לכך: פעילות שלא רק מפעילה את המשתתפים ומרחיבה את אופקיהם, אלא גם יוצרת אצלם חוויה של הצלחה שתלווה ותזיז אותם קדימה, כפי שאמר תאודור רוזוולט: ​"תאמין שאתה יכול ואתה בחצי הדרך לשם."


7 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page